''HUR REAGERAR MAN?''

''Hur ska man ta hand om sin komis på bästa sätt när någon dött och hon/han är ledsen? Hur reagerar man? *

Jag vet att det är sjukt svårt för ens kompisar att veta vad man ska säga när man själv förlorat någon, dom flesta är rädda att det ska bli fel, att man blir ledsen osv! Men istället för att inte säga nånting, såså är det bättre att säga nånting. En kram räcker, bara några ord som säger att ''jag finns ALLTID om det är något'' lyssna ifall den vill prata, hjälpa till med vissa saker osv. Det är det bästa (som jag tyckte när jag fick hjälp av mina kompisar). Stöd behöver man alltid från sina kompisar, speciellt när något hemskt händer. Så var inte rädda, visa att ni bryr er även fast det kan vara svårt, det betyder verkligen

Det var en text som www.juliahofsweden.blogg.se hade skrivit på sin blogg. allt i texten stämmer verkligen!
när min pappa inte fanns längre, så vart de flesta av mina kompisar mest tysta och inte sa någonting. jag tyckte att det var lite jobbigt, men efter ett tag började dom prata med mig. fast inte om det som hade hänt, utan det vanliga liksom, skolan, killar, fritid, sport osv. Jag levde på som vanligt och hade tårarna inom mig ibland. mitt humör svängde och ena stunden var jag jätteglad&andra stunden jätte arg&irreterad. nu när jag gåt hos bup så mår jag mycket bättre! jag känner mig pigg i hela kroppen att få prata ut! det är så skönt, allt är så toppen nu!

Kommentarer
Postat av: Alva

Jag hoppas verkligen du har snälla kompisar som finns för dej!! Du verkar vara en supermysig tjej som dessutom har humor:) Måste vart riktigt tufft att mista sin pappa!! Kram<3

2012-05-22 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0